top of page
Search

סקירת מכשיר סו-ויד אינקבירד | Inkbird ISV-100W

Updated: Mar 31

מכשרי הסו-ויד Inkbird ISV-100W הוא המכשיר הראשון מהחברה הסינית בשם אינקבירד המתמחה בייצור מכשירי מד-חום.

לרוב אני נמנע מלעבוד עם מכשיר של חברה סינית או מוצר מדבקה בגלל חוסר הוודאות סביב רמת בקרת האיכות שהמכשיר עובר לפניי שמגיע לידיים שלנו, אבל החלטתי לתת צ'אנס לחברה כמו אינקבירד הידוע באיכות המכשירים שלהם.

על פניו, נשמע שהמכשיר מפתיע מאוד לטובה.

 

מפרט טכני


התרשמות ראשונית

את המכשיר ניתן להזמין בעיקר מאלי אקספרס (עדיפות מחנות הרשמית של החברה) ולכן זה העלאה בפניי את החשש מבחינת זמן ההגעה ומימוש האחריות במידה ואצטרך זאת, אבל באופן מפתיע המכשיר הגיע תוך פחות משבועיים.

פתחתי את הקופסה (נראתה דיי בסיסית), התגלה מכשיר דיי גדול, איכות החומרים שלו נראתה דיי בסיסית והצג נראה קצת מיושן.

הוצאתי את המכשיר, חיברתי מתאם תקני המקנה להארקה וחיברתי לשקע - ממליץ בתוקף לא לעבוד עם המכשיר ללא הארקה ולכן הכנתי לזה מדריך יעודי לכך.

לקח לי קצת זמן להבין איך לתפעל את המכשיר בצורה ידנית - זה לא שהוא סופר מורכב, אבל פשוט התרגלתי לממשק משתמש הרבה יותר פשוט במכשירי אנובה, אבל בשביל זה יש גם אפליקציה לשליטה במכשיר ואפילו מחוץ לבית.

ישר חיברתי את המכשיר לאפליקציה ולרשת האלחוטית על מנת לשלוט במכשיר גם מחוץ לבית ומשם השליטה הייתה כבר מאוד פשוטה.

מאותו הרגע, המכשיר נכנס לשימוש אינטנסיבי במשך חודש וחצי על מנת לבדוק האם הוא שווה את הרכישה והכי חשוב, האם הוא מדוייק ואמין.


התרשמות לאחר שימוש אינטנסיבי

לאחר שימוש אינטנסיבי למעלה מחודש וחצי, מתגלה מכשיר שעומד בלא מעט ציפיות.

בשלב הראשון, התחלתי מנתחים קטנים בזמני בישול קצרים עד 10 ליטרים של מים.

לאחר מכן העליתי לטמפרטורות גבוהות של 75-85 מעלות עד 15 ליטרים של מים.

למרות שלקח למכשיר לא מעט זמן להגיע לטמפרטורה של 85 מעלות (זמני חימום זהים לאנובה נאנו), אפשר לקצר את התהליך הזה בעזרת הוספת מים רותחים מהקומקום.

האתגר האחרון היה לבדוק איך המכשיר מתפקד מעבר להגבלות של 15 ליטרים ואכן, עם מכסה סגור לא הייתה כלל בעיה למכשיר לחמם ולשמור על טמפרטורה וסירקולציה אחידה בכל נקודה במיכל והגעתי למצב בו אני מבשל שוק טלה, ספייריבס ארוכים עם קיבולת מלאה ב75-85 מעלות לזמן ממושך.


מצד אחד, המכשיר מצטייר כמכשיר גדול עם איכות בנייה בסיסית וזמני חימום של מים יחסית ארוכים (כמו אנובה נאנו), אבל מצד שני, המכשיר עומד בהבטחות היצרן ואף מעבר - המכשיר שקט, מדוייק ומספק את אותה התוצאה כמו מכשירים אחרים ויקרים בשוק.

למרות שמדובר על מכשיר מאוד זול (נע בין 350-220 ש"ח), אינקבירד סיפקו מכשיר עם יכולת WiFi לשליטה מחוץ לבית ואפליקציה שבה ניתן לשלוט באופן מלא במכשיר ומתריעה על הפסקת הפעילות של המכשיר בגלל חומר מים או סיום הזמן שהוגדר (לא הספקה של הבישול כמובן).

המתכונים של האפליקציה עדיין לוקים בחסר ולכן הייתי נעזר במקורות אחרים, אבל אפשר לשמור בה מתכונים לשימוש עתידי.

דבר נוסף שחשוב לב בהתראה של סיום הבישול - ברגע שלוחצים על confirm, המכשיר מפסיק את עבודתו ובמידה ואתם לא הולכים להוציא באותו הרגע את הבשר, חשוב להשאיר אותו דלוק, במיוחד כשאתם מחוץ לבית מטעמי בטיחות מזון.


ראנר של אינקבירד בגסטרונום מלא - 22 ליטרים
ראנר של אינקבירד בגסטרונום מלא - 22 ליטרים

מה אהבתי

  • המכשיר שקט בטירוף ברמה שלפעמים צריך להתקרב אליו על מנת לשמוע אותו עובד. מזל שיש נורת חיווי המצביעה על מצב עבודה של המכשיר (ירוק = עובד).

  • אפליקציה יעודית עם שליטה מלאה ואפשרות לשמירת מתכונים.

  • שליטה מרחוק מחוץ לבית - זה מאפשר קבלת התראות על הפסקת פעילות של המכשיר, מה שיכול להגרם מחוסר מים או הפסקת חשמל.

  • מחיר שובר שוק - נמכר במחיר הזול ביותר למכשיר שעבדתי איתו עד היום ומספק את אותה התוצאה שמכשירים יקרים מספקים עד למגבלות קיבולת המים של המכשיר.



מה לא אהבתי

  • תופסן קבוע - זה משהו שאני אישית לא מתחבר עליו בשום מכשיר סו ויד ובעיני מגביל בעבודה על סירים/מיכלים. גם כאן הייתי לי בעיה לעבוד עם גסטרונום מלא מפוליקרבנט, אז הצריך קלים לניסור המכסה.

  • ממשק וחווית משתמש מיושנת מה שגרם לי תמיד להעדיף להשתמש באפליקציה על פני עבודה לשנות את נתונים הבישול בצורה ידנית

  • בין המכשירים הגדולים שעבדתי איתו עם איכות בנייה בסיסית

  • אין תקן לעמידות לנוזלים/מים ולכן חשוב לשמור על המכשיר מפניי אדים.


שירות ואחריות

חברת אינקבירד מספקת 12 חודשים אחריות על המכשיר , אבל זאת נקודה שטרם יצא לי לבדוק ולכן אעדכן במידה ואצטרך לממש את האחריות.


בשורה התחתונה

לאחר שימוש אינטנסיבי למעלה מחודש במכשיר, אני חייב לציין שמדובר במכשיר שבעיני נחשב ל best value for money, כלומר הוא שווה כל שקל מסך כ250 שקלים שהוא עלה ומניסיון, מדובר על סכום נמוך ביותר למכשיר סו ויד.

אולי איכות הבנייה שלו לא משתווה למכשירים כמו אנובה או ג'ול והמכשיר נראה הרבה יותר גדול ומגושם, אבל בסופו של דבר, המכשיר יבשל באותם נתוני הבישול בדיוק באותה הצורה (עד מגבלות קיבולת המים) כמו שאר המכשירים היקרים ולכן מי שמחפש מכשיר להתנסות, מי שעדיין לא סגור שיטת הבישול הזאת או מי שמחפש מכשיר גיבוי, זאת בהחלט אופציה זול ונהדרת.




רכישת מכשיר מחו"ל

חשוב לקרוא על נושא הארקה לפניי רכישת מכשיר מחו"ל




רוצים לבשל בסו-ויד?

הרשמו לערוץ היוטיוב של הבלוג https://www.youtube.com/c/thecasualsousvider

מכשיר סו-ויד מבית אינקבירד http://s.click.aliexpress.com/e/_dYHUVZG


3,613 views2 comments
bottom of page